Pacienții iau mai greu decizia de a efectua tratamente stomatologice
Modul în care pacienții iau decizii s-a modificat. Este normal ca un eveniment care modifică norme sociale să producă schimbări la acest nivel. Lipsa unui precedent economic ne limitează capacitățile de predincție. Într-un cuvând nu mai putem anticipa atât de bine mișcările pieței.
Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care le știm despre comportamentul de cumpărare. Știm că ceea ce se întâmplă între declanșare și luarea deciziilor de cumpărare nu este liniar. Cu toate acestea, ceea ce este mai puțin clar este modul în care pacienții consumatori de tratamente stomatologice procesează toate informațiile și alegerile pe care le descoperă pe parcurs. Noi ne-am propus să înțelegem modul în care acest proces influențează ceea ce potențialii pacienți decid.
Pe măsură ce online-ul crește, internetul se transformă într-un instrument de comparare a prețurilor. Acest lucru este clar dacă privim comportamentului implicat de procesele de luare a deciziilor în rândul pacienților cabinetelor stomatologice / clinicilor dentare (vezi tipologiile de căotare caracterizate de „ieftin” sau „cel mai bun”). Valoarea exactă a „ieftinului” poate varia de la pacient la pacient, dar are totuși un sens singular. Căutările Google pentru „cel mai bun”, pe de altă parte, pot avea o gamă largă de semnificații, inclusiv valoare, calitate, performanță sau popularitate. Având în vedere faptul că era COVID-19 a accelerat cumpărăturile și online pe toate palierele și în toate domeniile, este mai important ca niciodată ca dumneavoastră să vă adaptați cererii pieței.
Cum adaptăm serviciile și tratamentele stomatologice pieței?
Ne adaptăm oferind pacienților ceea ce cauta pe Google sau altfel spus, ceea ce își doresc: „cel mai bun implant dentar”, „cele mai albe fațete ceramice”, „cele mai precise tratamente de canal”, „cel mai bun raport calitate preț”?…
Aplicarea principiilor de psihologie comportamentală în înțelegerea mecanismelor deciziei de cumpărare…
Pacienții caută informații despre tratamentele stomatologice de care sunt interesați, apoi evaluează toate opțiunile. Din acest comportament, extragem două tipare mentale clare și anume: explorarea, o activitate expansivă și evaluarea, o activitate reductivă. Orice face o persoană, într-o gamă imensă de surse online, cum ar fi motoarele de căutare, rețelele sociale, agregatoarele și site-urile de revizuire, poate fi clasificat într-unul dintre aceste două moduri mentale.
* despre explorare, am discutat mai mult într-un articol precedent în care am discutat despre faptul că consumatorii de servicii stomatologice au nevoie de mai mult ajutor decât oricând pentru a explora și evalua opțiuni în vederea deciziei de cumpărare.
Pacienții uzează deci de aceste două moduri, explorare și evaluare, repetând ciclul de câte ori au nevoie pentru a lua o decizie de cumpărare pentru un tratament dentar.
Care sunt deci prejudecățile care influențează comportamentul de cumpărare al pacienților și luarea deciziilor?
Pe măsură ce oamenii explorează și evaluează prejudecățile și credințele modelează comportamentul de cumpărare și influențează motivul pentru care pacienții aleg un tratament stomatologic în detrimentul altuia sau o clinică stomatologică în detrilemtul alteia. Cred ca există multe astfel de prejudecăți însă patru pe care le consider foarte importante în luarea deciziei de cumpărare, și anume:
- recunoașterea socială: „mă tratez la cel mai bun cabinet stomatologic”, „vreau cele mai bune / cele mai cool implanturi dentare”, „port cel mai bun aparat dentar invizibil / cele mai performante alignere dentare” – RECOMANDĂRI GOOGLE, RECOMANDĂRI FACEBOOK
- autoritatea: „am încredere în cel mai bun parodontolog”, „vreau să lucrez cu cel mai bun medic” – pacienții pot fi mai ușor INFLUENȚAȚI e un expert sau altă sursă de încredere
- unicitatea „ceva ce nu are toată lumea”. Pe măsură ce disponibilitatea unui tratament scade, cu atât acesta devine mai dorit
- gratuitatea „ceva mai ieftin și mai bun, dacă se pate gratuit”. Un „cadou gratuit” poate fi un motivator puternic.
Cum puteți reuși în condițiile prezente ale pieței?
Secretul nu este de a forța pacienții să renunțe la comportamentul de cumparare actual (asta oricum nu se va întâmpla) ci de a le oferi informațiile și asigurările de care au nevoie pentru a lua o decizie!
Abordarea este aceeași pentru toată lumea:
- Asigurați-vă prezența clinicii în piață astfel încât tratamentele sau serviciul dvs. să se regăsească întotdeuna ca o opțiune solidă pentru pacient
- Folosiți în mod inteligent și responsabil principiile psihologiei comportamentale pentru a face propunerea dvs. convingătoare pe măsură ce pacienții își evaluează opțiunile
- Reduceți decalajul dintre declanșator și achiziție, astfel încât pacienții dvs. existenți și potențiali să petreacă mai puțin timp expuși concurenței
- Construiți echipe flexibile și abile care se adaptează rapid.
–
Alexandru Pop @ Dental Marketing
dental marketing evangelist
+40 770 360 998
alex@dentalmarketing.ro
–
# dental marketing # marketing medicina dentara # promovare clinica dentara # promovare cabinet stomatologic # contact promovare stomatologie # stomatologie # marketing dentisti # marketing cabinet stomatologic # Google SEO stomatologie # SEO medicina dentara # optimizare SEO # website cabinet stomatologic # site web medicina # web design # campanii social media Facebook Instagram Google Youtube # tururi virtuale 3D 360 # Dental 3D Tour
# medica marketing # marketing clinica medicala # marketing medical # contact promovare clinica medicala # marketing cabinet medical # website clinica medicala # site web clinica # optimizare SEO clinica medicala # SEO Google medicina # promovare social media medicina # promovare Instagram clinica # promovare Facebook cabinet medicina # marketing medici # promovare medic
# derma marketing # marketing clinica chirurgie plastica # contact promovare chirurgie estetica # marketing clinica infrumusetare # marketing dermatologie # site web clinica dermatologie # website clinica chirurgie estetica # optimizare SEO chirurgie plastica # Google SEO chirurgie estetica # SEO dermatologie
# optica marketing # marketing optica medicala # marketing oftalmologie # contact promovare optica medicala # promovare oftalmologie # website oftalmologie # SEO optica medicala # SEO Google oftalmologie # promovare medic oftalmolog
–
- Pasindora – clinică estetică dentară Râmnicu Vâlcea România contact stomatologie Vâlcea RO | EN ( Google Maps Pasindora )
- Swiss Dental – stomatologie Buzău – stomatologie Bucuresti sector 1 Aviației | contact dentist Bucuresti & Buzău ( Google Maps Swiss Dental București )
- CriniDent – clinică stomatologie Craiova România | contact stomatologie Craiova RO | EN ( Google Maps CriniDent )
- Orizont Dental Clinique – cabinet stomatologic Buzău România | contact stomatologie Buzău ( Google Maps Orizont Dental Clinique )
- OrtoEstetic – clinică dentară & clinică ortodonție Cluj-Napoca | contact clinică ortodonție Cluj-Napoca RO | EN ( Google Maps OrtoEstetic )
- Perio Care – clinică stomatologie & clinică parodontologie Timișoara | contact clinică stomatologie Timișoara ( Google Maps Perio Care )
- Ala Dental – tratamente clinică dentară Baia Mare România | contact stomatologie Baia Mare ( Google Maps Ala Dental )
- ID Dental House – tratamente cabinet stomatologic Cluj-Napoca | contact stomatologie Cluj ( Google Maps ID Dental House )
- DentCraft by Dr Petric – tarife stomatologie Satu Mare România | contact stomatologie Satu Mare ( Gogole Maps DentCraft )
- Aesthetic Dental Clinic – clinică stomatologie Mureș | clinică stomatologie copii | contact stomatologie Mureș ( Google Maps Aesthetic Dental )
- Nest Dental – cabinet stomatologic Cluj-Napoca | tratamente dentare Cluj | contact stomatologie Cluj ( Google Maps Nest Dental )
- Persi-Dent – stomatologie Bucuresti sector 1 | tratamente dentare Bucuresti | contact stomatologie Bucuresti ( Google Maps Persi Dent )
- Dr Crac – clinică dentară / clinică implantologie Timișoara | implant dentar Timișoasa, reabilitare dentară ( Google Maps Dr Crac )
- Molnar Dental – clinică stomatologică Sopron Ungaria | DE | EN | HU | RO ( Goole Maps Molnar Dental )
- MyXpert Centru de Radiologie – radiologie dentară Cluj-Napoca România și Alba Iulia România ( Google Maps MyXpert Cluj )
- D`Institute – clinică dentară Cluj-Napoca România RO | EN ( Google Maps DInstitute )
- Clinica Dr Popescu – clinică dentară București România | implant dentar | Fast and Fixed București ( Google Maps Clinica Dr Popescu )
- SmileLab – clinică stomatologie Brașov România | implant dentar | estetică dentară | contact clinică dentară ( Google Maps SmileLab )
- Smile Dental Clinic – clinică dentară Cluj-Napoca România | estetică dentară | contact stomatologie Cluj ( Google Maps Smile Dental Clinic )
- Dent House – clinică dentară Cluj-Napoca | clinică estetică dentară Cluj | contact clinică stomatologie Cluj ( Google Maps DentHouse )
- Dentimage – clinică stomatologie Cluj-Napoca România | contact stomatologie Cluj ( Google Maps Dent Image )
- Dentocalm – clinică stomatologie Cluj-Napoca România | contact clinică dentară Cluj-Napoca RO | EN | FR ( Google Maps Dentocalm )
- Dental Garant – clinică stomatologie București România | contact atomatologie București ( Google Maps Dental Garant )
- Smart Dental – clinică stomatologie Cluj-Napoca România | contact clinică dentară Cluj-Napoca RO | EN ( Google Maps Smart Dental )
- Dental Chic – clinică dentară Cluj-Napoca | tratamente dentare Cluj | implant dentar | contact clinică dentară ( Google Maps Dental Chic )
- ZEN Dental – clinică stomatologie Cluj-Napoca România | contact stomatologie Cluj-Napoca ( Google Maps Zen Dental )
- Dental Paradis – stomatologie București / Corbeanca, Paradisul Verde | tratamente dentare | contact stomatologie Corbeanca ( Google Maps Dental Paradis )
- Dentosan Med – clinică dentară Cluj-Napoca România RO | EN ( Google Maps Dentosan Med )
- Paris Dental Clinic – clinică dentară Cluj-Napoca România | contact stomatologie Cluj ( Google Maps Paris Dental )
- Bonjour Dental – clinică dentară cartier Bună Ziua Cluj-Napoca | contact stomatologie Bună Ziua RO | EN ( Google Maps Bonjour Dental )
- Clinica D6 – clinică dermatologie Cluj-Napoca România | contact clinică estetică înfrumusețare Cluj-Napoca RO | EN ( Google Maps D6 Clinica )
- Implant Art – clinică dentară Cluj-Napoca RO | EN ( Google Maps Implant Art )
- Coravid Accounting: servicii contabilitate – contabilitate online – expertiză contabila Cluj – contablitate firme noi RO | EN ( Google Maps Coravid )
- Derma Marketing – contact agenție de marketing chirurgie estetică / plastică, înfrumusețare, dermatologie RO | EN ( Google Maps Derma Marketing )
- Medica Marketing – contact agenție de promovare clinici medicale private, spitale private RO | EN ( Google Maps Medica Marketing )
- Optica Marketing – contact agenție de marketing pentru optică meicală, clinici oftalmologie RO | EN ( Google Maps Optica Marketing )
- omniVISION – partener tururi virtuale Dental 3D tour ( Google Maps OmniVision )
- Grecu | Gorde – servicii juridice, avocat recuperări daune accidente, daune CASCO Cluj-Napoca ( Google Maps Grecu & Gorde )
- RayMedica – clinică medicală Cluj, ginecologie, cardiologie, pneumologie, urologie, endocrinologie, pediatrie ( Google Maps RayMedica str Paris / Bd Coposu )
- Verdemag – magazin online produse naturiste – ecommerce alimente bio
–
Dental Marketing – promovare stomatologie / marketing medicină dentară
- strategie marketing medicină dentară
- promovare Facebook, Instagram, Tik Tok stomatologie
- dental web design wesbite stomatologie – website-uri medicină dentară
- branding stomatologie – dental branding, logo + identitate stomatologie
- tururi virtuae 360 Dental3DTour – prezentări interactive 360 grade, clinici de medicină dentară.
Derma Marketing – promovare medicală / marketing dermatologie, chirurgie plastică & înfrumusețare
Medica Marketing – agenție de promovare clinică privată / promovare clinică medicală / promovare spital privat
Dental Education – cursuri de marketing & promovare pentru stomatologie / medicină dentară
- cursuri de marketing pentru dentiști
- Dental Education MK.1 – curs marketing pentru dentiști antreprenori și manageri clinici dentare