De ce nu este ușor să construiești echipe eficiente în medicină dentară?

Dacă vrei să construiești un business sănătos ai nevoie de o echipă eficientă. Da, asta este valabil pentru mai toate domeniile care încă nu s-au robotizat total. Cum faci asta? Eu cred că nu există o rețetă general valabilă de success. Dacă ar fi existat, probabil ai fi citit și tu cartea și problema ar fi rezolvată deja. Pentru că echipele din medicina dentară sunt compuse din oameni, idivizi interesați, cu personalități diverse și cerințe și mai diverse. Pentru că “echipa” nu va fi niciodată un produs standard, ci o rețetă „custom” – un puzzle format de medici, asistente, administrativi și fetele frumoase de la front-desk.

Trebuie să fim mai degrabă “chefi” decât bucătari și mai mult alchimiști decât medici.

Ce te împiedică pe tine și echipa ta de la cabinetul stomatologic să faceți performanță maximă și să întrețineți cele mai faine relații cu pacienții? Oare eviți să te ocupi de aspectele dificile precum gestionarea colegilor, deoarece ești copleșit de muncă și nici măcar nu știți de unde să începi? Hmm. Poate ar trebui să fii întâi manager și apoi specialist. Dar…? Poate îți place foarte mult stomatologia și îți vine mai ușor să faci un plan de tratament decât să faci o ședință cu asistentele.

Ca profesioniști în domeniul stomatologiei, avem grijă de oameni și de nevoile lor toată ziua. Suntem buni în ceea ce privește îngrijirea pacientului, dar nu atât de buni în ceea ce privește îngrijirea propriului business sau atingerea propriilor obiective. Înțelegerea propriilor nevoi te poate ajuta să înțelegi nevoile pacientului.

stomatologie - clinica dentara - echipa de succes

Câteva concepte atunci când vine vorba de gestionarea unei echipe cu personalitate.

Atitudinea relaxată (+)

Învață să te relaxezi, așa vei transmite o stare bună echipei și colegii vor fi incentivați să o cultive. Această stare ZEN se va transmite rapid până în percepția pacienților despre clinica ta dentară.

Responsabilizarea(+)

Exersează transferul de responsabilitate. Un individ căruia nu ii acorzi șansa de a-și asuma responsabilitați, va evolua infinit mai greu decât un individ care are voie să gresească. Da, este ok să greșim. Da, este normal să greșim. Ciudat este că noi oamenii, deși înțelegem și suntem de acord că “omul din greșeli învață”, ne opunem și încercăm mult prea vehement să evităm orice eroare. Sapiensul nu poate învăța din experiența semenilor săi, de aceea are nevoie să greșească pentru a devein mai bun.

Varietatea(+)

Atenție, în general oamenii se plictisesc cu ușurință și se dezvoltă mai ușor dacă își asumă cât mai des posibilitatea schimbării. Într-o lume plină de neprevăzut, o piață aflată în continua evoluție precum cea a medicine dentare sunt cu atât mai importante capacitățile de adaptare la schimbări ale echipei. În domeniul tău diversitatea și volumul de pacienți îți păstrează munca interesantă. O capacitate scăzută de adaptare însă poate evolua într-o amenințare la adresa business-ului tău.

Semnificaţia(+)

Dacă conduci propriul business atunci este posibil să cauți prea mult laudele și confirmările. Acesta este cu siguranță lucru care poate duce multe probleme în echipă: în timp ce unii se vor adapta și vor înțelege că ai nevoie de atenție (aceia îți vor da cee ace cauți), alții se vor opune pentru că pur și simplu suntem diferiți. În acest fel se creează dvergențele de comportament care pun în pericol relațiile din echipă. Soluția? La muncă nu avem prieteni ci colegi. La muncă nu ne distrăm ci performăm; așa se formează un mediu sănătos bazat exclusiv pe performanță.

stomatologie - clinica dentara - echipa de succes

Incluziunea(+)

Sau, nevoia de apartenență. Aceasta este cea mai sănătoasă dintre toate nevoile. Cu toții o împărtășim, deoarece toți ne dorim cu ardoare să fim acceptați social. Vrem să aparținem grupului și să simțim că munca noastră este legată de ceva mai mare decât noi înșine. Acesta este motivul pentru care team building-ul sunt esențiale!

Evoluția profesională(+)

Aceasta este nevoia de a crește în mod constant. Întâlnim această nevoie la jucătorii cei mai importanți din echipă – star players. Această nevoie poate crea provocări pentru tine, managerul clinicii dentare. Atunci când cei mai buni angajați simt că se plafonează, plictiseala lor trebuie să ridice un vocal semnal de alarmă.

Contribuţia(+)

Aceasta este nevoia de a da înapoi sau de a face ceva pentru binele mai mare. Vrei să faci din lume un loc mai bun, dar uneori asta aduce după sine sarcini cu greutate. Pasiunea ta pentru a-ți ajuta comunitatea poate veni cu un preț scump. Această nevoie necesită ca mai întâi să înțelegem valoarea conceptului de echilibru – viață personală vs. viață profesională.

 

Perfecționismul(-)

Ai lucrat vreodată cu cineva care are „boala perfecțiunii”? Această persoană de multe ori nu poate progresa sau finaliza sarcini, deoarece toate lucrurile trebuie să fie perfecte… altfel nu se finalizează. Perfecționiștii sau persoanele care prezintă aversitate accentuată față de riscuri pot împiedica eforturile echipei în atingerea obiectivelor dacă nu învață să își domolească mania controlului. Dacă întâmplător chiar tu, managerul general al cabinetului stomatologic “suferi” de perfectionism este cu atât mai grav.

stomatologie - clinica dentara - echipa de succes

Cum antrenăm creierul pentru a ne reprograma comportamentele? Sau, cum schimbăm obișnuințele?

Comportamentele noastre urmează căi bine bătute, așa numitele cărări neuroname denumite obișnuințe. Obișnuințele reprezintă pilotul automat al fiecăruia. Ne ajută să economisim energii și să luaăm decizii rapid pe urma unor tipare din trecut. Deci, creierul nostru este plin de autostrăzi neuronale (vechile obișnuințe). Putem schimba obișnuințele? Primul pas este să fii pur și simplu conștient de emoțiile care produc nevoile.

Al doilea pas este să dăm sau să nu dăm curs în mod conștient unei nevoi. Dacă nevoia reprezintă calea spre direcția bună dăm curs. Dacă dorim să navigăm în altă direcție nu dăm curs.

Prin faptul că ieșim de pe pilot automat, reușim să controlăm mai bine comportamentul. Dacă dorim să creem obișnuințe noi este nevoie să creem cărări neuronale noi dirijând energia pe aceste noi comportamente. Cu multă perseverență și repetând noul comportament suficient, putem reuși să creem un comportament nou venit în urma unei nevoi legitime și a unei decizii luate în cunoștință de cauză după ce am ieșit de pe pilot automat.

Trebuie să dai tonul. O cultură sănătoasă, câștigătoare pornește de la tine.

Explorând propriile nevoi și propunând obiective sănătoase de echipă putem deschide ușile către abordări noi care să ne ridice deasupra competiției.

stomatologie - clinica dentara - echipa de succes

O cultură organizațională de succes se întâmplă atunci când înțelegem ce determină oamenii să evolueze

Când înțelegem nevoile care determină cu adevărat o persoană să evolueze, putem schimba comportamentele pentru a construi o cultură de echipă care incentivează pe toată lumea să-și atingă potențialul maxim.

Află care sunt motivațiile și dorințele colegilor, apoi leagă-le de obiectivele clinicii. “În fiecare an, îi cer echipei mele să împărtășească trei dorințe pe care le au pentru ei înșiși – personal, profesional sau ambele. Culeg feedback-ul și găsesc lianți prin care să aliniez obiectivele lor cu cele ale cabinetului, astfel încât să putem obține succes atât ca companie, cât și ca personalițăți individuale.”

Când construiești cultura organizațională în acest fel, colegii vor dori să rămână în echipă, candidații potențiali vor dori să se alăture echipei și pacienții vor afla aceste detalii.

Productivitate, profitabilitate și un loc de muncă relaxat

Cabinetele stomatologice care își ajută oamenii să își împlinească obiectivele personale și nevoile de bază vor fi cele vor avea de câștigat. Aceste clinici dentare vor culege recompensele atragerii și păstrării celor mai faini oameni! Știm cu toții că produsul secundar al unei astfel de strategii este productivitatea, profitabilitatea și un loc de muncă cool.

#dental marketing #marketing medicină dentară #promovare clinică dentară #promovare cabinete stomatologice #promovare stomatologie #promovare medicină dentară #stomatologie #cabinet stomatologic #clinică dentară #clinică stomatologică #marketing cabinet stomatologic #marketing medicină dentară #branding stomatologie #logo medicină dentară #Google SEO stomatologie #SEO medicină dentară #optimizare SEO #website cabinet stomatologic #strategie marketing #campanii social media Facebook Instagram Google Youtube #website #dezvoltare website #web design #conținut foto & video #dental fitout #Smartifact #OMNIvision #Hansen #DentalPoint #AlexPop dental marketing evangelist #tururi virtuale 3D 360 #Dental 3D Tour

 

> clinica stomatologica > clinica dentara > implanturi dentare > implantologie > protetica dentara > estetica dentara > sigilare dentara > stomatologie Cluj > stomatologie Bucuresti > stomatologie Timisoara > stomatologie Iasi > protetica dentara > proteze dentare > sinus lift > aditie de os > aditie osoasa > chirurgie orală > tratamente laser > laser stomatologic > tratament laser parodontoza > igiena dentara > igienizare profesionala > aparate dentare > ortodontie > aparate dentare > aparate ortodontice > aparate dentare safie > aparate dentare invizibile > tratamente de canal > tratamente endodontice > tratamente parodontoza > parodontita > parodontologie > gingivita > tratament parodontoza > protetica dentara > detartraj cu ultrasunete > Air Flow > profilaxie dentara > aparate dentare > aparate ortodontice copii > aparate dentare invizibile adulti > ortodontie > albire dentara > fatete dentare ceramice > fatete dentare no prep > estetica dentara > implant dentar > obturatii / plombe  > inlay / onlay > stomatologie pediatrica > stomatologie copii > pedodontie > urgente dentare > urgente stomatologice > cabinet stomatologic > clinică stomatologică > dentist Cluj > dentist Bucuresti > dentist Timisoara

Scrie un comentariu

Dental Marketing logo
Dental Marketing logo
newsletter

Dacă vrei să fii la curent cu noutățile din domeniul marketingului dentar, înscrie-ți adresa de e-mail în baza noastră de date abonându-te la newsletter. Păstrează conceptul Digiral Dental Marketing aproapre de tine.

dental digital marketing®

Am inventat conceptul digital dental marketing pentru abstractizarea unui set de instrumente de marketing digital, dedicate domeniului medicinei dentare. Credem în acest concept. Inovăm pe această nișă.

newsletter

Dacă vrei să fi la curent cu noutățile din domeniul marketingului dentar, înscrie-ți adresa de e-mail în baza noastră de date abonându-te la newsletter. Păstrează conceptul Digiral Dental Marketing aproapre de tine.

dental digital marketing ®

Am inventat conceptul digital dental marketing pentru abstractizarea unui set de instrumente de marketing digital, dedicate domeniului medicinei dentare. Credem în acest concept. Inovăm pe această nișă.

Copyright by Smartifact. Toate drepturile rezervate. ANPC

dental
medica
derma
optica