IDEI DE MARKETING PENTRU MEDICINA DENTARĂ / STOMATOLOGIE

eficiente pentru atragerea de pacienți noi

Avem la dispoziție o mulțime de instrumente creative ca să facem marketing pentru domeniul stomatologic. Este important însă, să luăm deciziile potrivite selectând corect instrumentele prin prisma speficicului campaniei și a resurselor de care dispunem. Mai jos câtevă sugestii de acțiuni pe care le-am implementat cu succes pentru partenerii noștri din domeniul medicinei dentare.

Ca să ajungi la rezultatul dorit, ar trebui să ai foarte clar definite scopurile de la început. Dacă nu știi clar și de la început ce vrei de la campanie, dacă nu măsori corect și la timp eficiența campaniei, e posibil să treci pe lângă obiective ca și călugării hipioți prin prin golden ring. Aviz amatorilor: “Vorba volant, scripta manent.”

Într-o industrie în plină expansiune precum medicina dentară, toti jucatorii își doresc în permanență pacientură nouă – care vine cel mai ușor din lead-uri pe care le putem genera prin digital marketing. Dacă știm să transformăm lead-urile în conversii atunci aducem business-ului rezultate într-un mediu concurențial matur. Hmmm, atenție însă ca un aspect particular pentru această iondustrie: recurența este incertă și statistic invers proporțională cu calitatea tratamentelor (which by the way is awesome for the patient but not business like).

marketing dentar prin Dental Marketing

Bun, vorbeam despre acțiuni de digital marketing, casre merg foarte bine pe medicina dentară.
Conceptul DDM te ajută să faci marketing specific pentru domeniul tău.
Iată ce trebuie sa faci.

 

Actualizează și optimizează pagina Google My Business – “piece of a cake”

Măsurile de optimizare a paginii Google My Business (GMB) presupun eforturi limitate de marketing dar care pot să aducă rezultate ridicol de faine în rapport cu investiția. Prin optimizarea paginii GMB poți atrage aproape imediat mulți pacienți. “Câțiva” pacienți nu sunt suficienți pentru o evoluție bună a business-ului.

Piece of a cake! “pentru că, pentru că, știm să ne bucurăm din lucruri simple.” 😀
Poți să faci asta singur, documentându-te dorect AICI. https://neilpatel.com/blog/optimize-google-my-business/
Sau dacă nu ai timp, facem noi optimizările pentru tine. Ne găsești în cinci minute. Detalii pe pagina de contact.

 

Îmbunătățește-ți site-ul WEB. Sau dacă nu există, inventează un website pentru stomatologie

Să începem cu sfârșitul. Site-ul tău nu există dacă:
– dacă nu există
– dacă nu este găsit atunci când este căutat de Google (n`are SEO…)
– dacă nu este optimizat pentru terminale mobile (mobile responsive)
– dacă oferă performanțe tehnice slabe (verifică: https://gtmetrix.com )
– dacă performanțele UI / UX sunt mediocre
– dacă nu are un certificat de securitate HTTPS instalat, dacă, dacă..

Primele impresii contează și de obicei nu beneficiem de a doua șansă pentru prima impresie. Pacienții nu doresc să fie tratați într-un mediu care arată, miroase și “respiră” dubios. Așa că, dacă vrei o evoluție pozitivă într-o piață concurențială foarte matură, un website performant este o condiție “si ne qua non”.

Website-ul este frecvent prima interacțiune pe care un pacient o are cu business-ul tău. Deci, pacienții te vor judeca în funcție de aspectul și funcționarea website-ului. 48% dintre oameni au ales WEBSITE-ul ca principalul factor în vederea deciziei de a vizita sau nu o clinică dentară. Daca website-ul tău este obisit, dezordonat, dacă se încarcă greu sau nu este optimizat pentru terminale mobile (mobile responsive), potențialul pacient își va crea o primă impresie negativă despre cabinetul tău stomatologic în doar câteva secunde, cel mult minute.

Începând cu 2017, peste 50% din traficul web, vine de pe terminale mobile. Deci, mobile responsive este un must have, nu un moft. 62% dintre oameni își folosesc dispozitivul mobil pentru a căuta informații despre sănătate, iar 82% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc un motor de căutare atunci când caută un centru de tratament local sau o unitate medicală.

Conform datelor Google, 77% dintre proprietarii de smartphone-uri și-au folosit dispozitivul pentru a identifica servicii locale de sănătate în ultimele șase luni, iar 79% dintre ei spun că este foarte posibil să caute informatii pe website, dacă acesta dispune de o variantă optimizată pentru telefoane mobile.

Dacă vrei să faci următorul pas, dacă vrei performanțe mari și multe conversii din online, atunci trebuie să iei măsuri de Google SEO (vezi secțiunea dedicata SEO mai jos).

marketing medicina dentara

BLOGING: publică cazuri și articole cât mai des pe website și social media

Ai postat cazurile interesante din clinică pe website și pe social media? Daca da, atunci ești pe un trend corect. Potențialii clienți vor să vadă produsul / lucrarea; nu vor imagini „stock” ireproșabile, prelucrate și cumpărate de pe site-uri care vând poza unui zâmbet perfect cu 5 EUR, ci vor să vadă ce poți tu să oferi. Dacă nu publici cazurile, poți pierde capital de imagine și lead-uri. Dacă aștepți cazul perfect și momentul perfect, te vor depăși alții care nu-l așteaptă. Poți pierde trafic web – traficul înseamnă bani. Pacienții caută răspunsuri, de la: Cât de des trebuie să se spele pe dinti?.. până la: Ce fel de periuță de dinți ar trebui să utilizeze? Căutările Google pentru „cea mai bună periuță de dinți” au crescut cu peste 100% în ultimii doi ani și tot mai mulți pacienți utilizează motoarele de căutare pentru rezolvarea întrebărilor legate de sănătate.

Fii sigur că foarte mulți oameni “vorbesc” cu Google pentru încă o opinie legată de starea lor de sănătate. Deci, pe website-ul tău trebuie să ai conținut care să deservească acești oameni curioși. Noi putem să-ți dăm câteva idei pentru blogul tău de medicină dentară / stomatologie. Noi te putem ajuta sa-ti creezi o audiență potrivită rapid.

 

Optimizează conținutul și funcționarea website-ului – SEO

De ce să optimizezi? Pacienții trebuie să găsească și să cunoască. SEO (Search Engine Optimization) înseamnă optimizarea website-ului tău pentru motoarele de căutare. Serviciile de SEO înglobează un set modificări și îmbunătățiri ale conținutului și codului site-ului, astfel încât motoarele de căutare să îl înțeleagă mai bine și să plaseze paginile web ale website-ului tău cât mai sus în rezultatele căutărilor.

Clasamentele rezultatelor din căutările Google sunt determinate de algoritmi complexi, aplicați prin intermediul asa numitilor “Google Spiders”. Acești  “păianjeni” sunt software-uri care scanează și indexează fiecare website publicat cu Google Search Console, ținând cont de anumiți indicatori de performantă.

Și, dacă nu ne convine locul în clasamentul Google ce vom face? Luăm măsuri. Aceste măsuri ar trebui implementate cu ajutorul unei echipe de profesioniști ca să-ți mărești șansele de a accede în prima ligă (sau… prima pagină unde vrea toată lumea). Aici intervine SEO. Acești “Goole Spiders” vorbesc o limbă diferită de cele vorbite de sapiens și anume HTML. Aștia doi, spiders si sapiens nu pot comunica ij mod direct, fiind rase diferite, așa că au nevoie de interpret – traducător… de SEO. Este ca și cum cineva care vorbește rusa încearcă să determine despre ce este vorba pe o pagina scrisa în aramaică. Ca să determinăm “spiderii” să indexeze cât mai politicos website-ul nostru, avem nevoie de măsuri de SEO! Iată câteva lucruri măsurate de Google spiders prin intermediul algoritmilor secreți cu care sunt dotați:
– viteza de încărcare a website-ului
– dacă website-ul tău are sau nu variantă mobile responsive
– dacă website-ul este securizat (HTTPS vs HTTP)
– dacă website-ul tău “vorbește” mai multe limbi utilizate de sapienși
– dacă website-ul tău are ALT-tag-uri completate pentru imagini
– dacă oferi “spiderilor” hărți oficiale ca să navigheze mai ușor în website (sitemaps)
– calitatea conținutului din pagini (text, video, audio, imagini)
– calitatea prezenței și integrărilor cu social media
– existența și calitatea colaborărilor cu alte website-uri de treabă (inbound / outbound link exchange).

marketing medicina dentara

Crează VIDEOclipuri de promovare

Consumatorilor le plac videoclipurile. Le plac atât de mult, încât o informație diseminată printr-un videoclip are șanse de 50 de ori mai mari să se claseze organic pe o poziție superioară în rezultatele căutărilor, în comparație cu ​​paginile de text. Google spune că până în 2020, videoclipurile ar putea acapara 85% din traficul online.

Ne îndreptăm rapid spre o industrie unde clipurile și prezentările video sunt din ce în ce mai importante – acestea redau în același timp sunet, imagine și scurtează mult timpii de prezentare. La fel cum digitalizarea industriei stomatologice se impune din ce în ce mai clar prin CAD / CAM, scanări intra-orale, wax-up-uri digitale, DSD sau coroane printate 3D, tot așa digitalizarea invadează mediile de marketing viral.

De ce gen de videoclipuri ai nevoie? Iată câteva exemple: videoclipuri de bun venit pe site-ul web, videoclipuri despre profilul clinicii dentare și / sau a medicilor, videoclipuri în care îți prezinți echipa, videoclipuri în care prezinți tehnologiile / aparatele, videoclipuri de caz, videoclipuri de promovare a serviciilor, videoclipuri cu recenzii ale pacienților, interviuri cu infuenceri, recenzii ale partenerilor, videoclipuri educative, videoclipuri demo și așa mai departe.

 

Cere recenzii din partea pacienților

Să pornim de la următoarea afirmație: nu este deplasat să soliciți o recomandare unui pacient sau unui colaborator – NU, în nici un caz. Am ținut să subliniez asta întrucât m-am întâlnit deseori cu situații în care oamenii preferă să “fabrice” recomandări din motive hilare: rușine, jenă, teama de a primi un favor. Din punctul meu de vedere, o astfel de cerere este cât se poate de normală. La fel, cât se poate de normal este și refuzul celui care-i cerem acest lucru din motive care nu ne mă interesează. Și pentru că refuzul sau lipsa unui răspuns nu doare, îți garantez că nu o să ți se întâmple nimic rău dacă din douăzeci de cereri, primești zece recenzii. Dimpotrivă, se va întâmpla ceva foarte pozitiv! Aduni zece recomandări. 😀

Ai nevoie de recenzii / cecomandări reale în mod constant. Începând cu 2018, 72% din pacienții care caută un medic, caută recenzii despre acesta înainte. Dacă în trecut oamenii căutau recomandările în departamentul de PR (pile și relații) sau cel de “rude de încredere”, acum le caută online din simplu motiv că e o metodă mai rapidă. 88% dintre consumatori au încredere în recenziile online la fel de mult ca în recomandările de la prieteni sau rude. De parcă acest lucru nu este suficient, 48% dintre pacienți ar renunța la “zona de confort” pentru un medic cu recenzii grozave.

Iată mediile în care aveți nevoie de recenzii în 2019: Google My Business, Facebook, Youtube, secțiunea de testimoniale din website, bloguri de specialitate.

Există câteva modalități prin care puteți obține recenzii de la pacienți:
– cere-le să dea o recomandare video rapidă după o programare
– cere-le o recenzie prin Facebook chat
– cere-le recenzie pentru Goolge My Business după o programare
– cere-le o recenzie pe e-mail.

Cam atât în povestea de azi. Este timpul să trecem la treabă. Statistic, noi romanii vorbim mult și facem destul de puțin, așa că “fapte nu vorbe” – vorba unuia dintre liderii pe care i-am apreciat, Ad van Wijk, Logistic e van Wijk, ex EVW Holding, DAF Romania. Sau dacă nu ai energie și timp pentru a derula aceste procese, angajează o agenție de marketing ca să facă treaba asta pentru tine. Astfel, tu o să poți să-ti faci mai eficient treaba ta și specialiștii fac treaba pe care știu s-o facă, pentru tine.

Executarea strategiei de marketing nu este atât de simplă preum o plimbare prin parc. Este nevoie de sincronizare impecabilă, multă dăruire și hiper-consecvență. Mulți medici stomatologi fac greșeala de a se înarma cu idei creative de marketing dentar, dar nu iau în considerare faptul că aceste idei trebuie să fie executate perfect. Mda… idea valoreaza cam 5% dintr-un proiect, așa se spune. Restul ține de implementare. De asta oamenii care se “inspiră” furând idei, nu au întotdeuna succes.

marketing medicina dentara

Teoria asistent manager

După cum știm cu totii, sau aproape toti, job-ul de assistant manager este greșit perceput de către sapienșii autohtoni. La noi această funcție pare congruenă cu cea de secretară. Este foarte limpede.. multe anunțuri pentru assistant manager, punctează vădit ca viitorul ocupant, trebuie să fie “prezentabilă” și sugerează avantaje pentru cei cu aptitudini de execuție cafele și dexteritate în colaborarea cu expressorul direct. Ei bine, foarte greșit zic eu. Pe de-o parte percepem greșit pentru că nivelul nostru de cultură / educație este cu cca. -30 ani superior față de US și țările dezvoltate din EU și pe de altă parte, percepem greșit pentru că vechiul sistem ne-a obijnuit că orice director are o persoană “de încredere”. Deci percepția noastră este prăfuită. Un assistant manager, din punctul meu de vedere este persoana care execută în folosul superiorului direct și implicit în folosul companiei, task-urile care consumă timp și care au o valoare intrinsecă mai mică decât valoarea de care este capabil sau pentru care este plătit managerul. De exemplu: programari și meeting-uri, acte, diverse prezentari, alte chestii birocratice, remindere, organizari întâlniri / evenimente, coordonarea unor activități liniare permanente, chiar luarea unor decizii în numele managerului, bazate pe proceduri sau directive. Deci, activitaea asistentului îi oferă managerului timp să-și facă treaba lui de 20, 30, 50, 100 EUR / oră, și îi dă totodată posibilitatea ca în timpul extra de care beneficiază să se dezvolte, să învete, să evolueze.

Cele mai bune companii de dental marketing / marketing stomatologic îți vor oferi toate serviviile de mai sus într-un pachet complet. La fel și noi Dental Marketing vă oferim prin conceptul DDM (Digital Dental Marketing) serviciile de promovare de care aveți nevoie. Nu suntem singura companie care oferă asta și poate nici cea mai bună. Ce vă oferim noi în plus? Garanția că fiecare proces va fi coordonat de către persoane cu expertiză și experiență. Cum reușim asta? Prin rețeta secretă DDM.

Alexandru Pop - dental marketing evangelist, project manager, founder

Alexandru Pop @ Dental Marketing
dental marketing evangelist
+40 770 360 998
alex@dentalmarketing.ro

# dental marketing # marketing medicina dentara # promovare clinica dentara # promovare cabinet stomatologic # contact promovare stomatologie # stomatologie # marketing dentisti # marketing cabinet stomatologic # Google SEO stomatologie # SEO medicina dentara # optimizare SEO # website cabinet stomatologic # site web medicina # web design # campanii social media Facebook Instagram Google Youtube # tururi virtuale 3D 360 # Dental 3D Tour
# medica marketing # marketing clinica medicala # marketing medical # contact promovare clinica medicala # marketing cabinet medical # website clinica medicala # site web clinica # optimizare SEO clinica medicala # SEO Google medicina # promovare social media medicina # promovare Instagram clinica # promovare Facebook cabinet medicina # marketing medici # promovare medic
# derma marketing # marketing clinica chirurgie plastica # contact promovare chirurgie estetica # marketing clinica infrumusetare # marketing dermatologie # site web clinica dermatologie # website clinica chirurgie estetica # optimizare SEO chirurgie plastica # Google SEO chirurgie estetica # SEO dermatologie
# optica marketing # marketing optica medicala # marketing oftalmologie # contact promovare optica medicala # promovare oftalmologie # website oftalmologie # SEO optica medicala # SEO Google oftalmologie # promovare medic oftalmolog

Dental Marketing logo
Dental Marketing logo
newsletter

Dacă vrei să fii la curent cu noutățile din domeniul marketingului dentar, înscrie-ți adresa de e-mail în baza noastră de date abonându-te la newsletter. Păstrează conceptul Digiral Dental Marketing aproapre de tine.

dental digital marketing®

Am inventat conceptul digital dental marketing pentru abstractizarea unui set de instrumente de marketing digital, dedicate domeniului medicinei dentare. Credem în acest concept. Inovăm pe această nișă.

newsletter

Dacă vrei să fi la curent cu noutățile din domeniul marketingului dentar, înscrie-ți adresa de e-mail în baza noastră de date abonându-te la newsletter. Păstrează conceptul Digiral Dental Marketing aproapre de tine.

dental digital marketing ®

Am inventat conceptul digital dental marketing pentru abstractizarea unui set de instrumente de marketing digital, dedicate domeniului medicinei dentare. Credem în acest concept. Inovăm pe această nișă.

Copyright by Smartifact. Toate drepturile rezervate. ANPC

dental
medica
derma
optica